Dünya

Sağlıklı yaşam trendi sirkeye talebi artırdı

Mehmet Hanifi GÜLEL

Tüketici davranışlarındaki değişiklik sirke tüketimini artırıyor. Özellikle sağlıklı yaşam trendinin ortaya çıkmasıyla birlikte sirkenin günlük hayatta kullanım alanları da arttı. Sirke ürünlerinin dünya çapındaki popülaritesinin her geçen gün arttığına dikkat çeken Fersan CEO’su Gürhan İnanç, bazı firmaların probiyotik destekli çeşitlerle sirkeyi daha sağlık odaklı ürünlere dönüştürdüğünü belirtti.

Kozmetikte kullanılan probiyotik sirkeler, sirkeli içecekler, sirkeli vitamin takviyeleri ve sirke içerikli ürünlerin bunlardan bazıları olduğunu belirten İnanç, “Ayrıca sirkenin temizlik kültüründeki yeri de giderek önem kazanıyor. Tüketiciler artık doğal ürünleri tercih etme eğiliminde. ürünler hayatlarının her alanında yer alıyor” dedi.

Küresel sirke pazarının büyüklüğü 2,5 milyar dolar

Dünya sirke pazarının 2022 yılında yaklaşık 2,5 milyar dolara ulaştığını belirten Güven, Türkiye’nin sirke üretim miktarının yaklaşık 150 bin ton olduğunu belirtti. Küresel sirke pazarının yüzde 50’sinin İtalya’nın elinde olduğunu ve yıllandırılmış özel sirke üretiminde ilk sırada yer aldığını belirten Güven, ”2,5 milyar doların 1,3 milyarı sadece İtalya’dan geliyor.

Türkiye’de sirkenin ihracat oranı üretimin sadece yüzde 20’sini oluşturuyor. Sirke Üreticileri Birliği ile birlikte bu oranı artırarak katma değerli, kaliteli, en yüksek standarttaki sirkeleri dünya pazarına açmayı hedefliyoruz” dedi. Fersan olarak Türkiye sirke kesme pazarından yüzde 25 pay aldıklarını açıklayan İnanç, dünyadaki trendleri yakından takip ettiklerini ve pazardan aldıkları içgörülerle yenilikçi ürün yelpazesini genişlettiklerini belirtti.

İnovatif ürünlerde büyüme oranının yüzde 30 olduğunu belirten Güven, “Gelecekte soya sosu, pirinç sirkesi, panko, Uzakdoğu sosları, fonksiyonel takviyeli çiğnenebilir jelibonlar ve tabletler yolda. Geçtiğimiz aylarda biz de dünyanın önde gelen çay üreticilerinden Alman çay markası Teekanne ile işbirliğine giderek marka, Fersan distribütörlüğüyle Türkiye’deki yerini aldı.

Büyümek istiyorsanız her gün aynı şeyi yaparak büyüme şansınız yok, mutlaka yeniliğe yer vermeniz gerekiyor. Yıllık 18 milyon litre sirke üretiyoruz. Turşu salkımındaki kapasitemizi son üç yılda yüzde 60 artırdık; Şu anda 10 bin ton turşu üretim kapasitemiz var. Toplamda 200 çalışanımızla faaliyet gösteriyoruz” dedi.

Geçen yılı yüzde 90 büyümeyle kapattıklarını ve ihracatlarının 6 milyon dolar olduğunu belirten İnanç, “Bu yılın başında belirlediğimiz strateji ve hedeflere ulaşmak için aktif adımlar attık ve bunların sonuçlarını da görmeye başladık. Kısa sürede harekete geçtik Ürün ve hizmetlerimizin kalitesini yükseltmek için operasyonel süreçlerde iyileştirmeler yaptık İç süreçleri optimize ederek verimliliği artırdık 2023 yılının ilk 6 ayında belirlediğimiz hedeflere ulaştık. 2026 yılına kadar ihracat hedefimizi 13 milyon dolar olarak belirledik.

Öte yandan yurt içinde de yeni kategorilere girmeyi planlıyoruz. Ayrıca sıfır atık projesinin büyük bir destekçisi olarak ürünlerimizde çok yüksek oranda geri dönüştürülebilir ambalaj bulunmaktadır. 2025 yılına kadar yüzde 100 geri dönüştürülebilir ambalaj ve 0 karbon ayak izi hedefine doğru hızla ilerliyoruz. “Şu anda ambalajlarımızın yüzde 92’si geri dönüştürülebilir” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort